IV. Genua Cup – Training Race

A verseny már a hajósorsolás után izgalmakat hozott, mert a nekünk kisorsolt hajó egy héttel a regatta előtt totálkárosra sérült. Szerencsénkre a zsűri intézett egy másikat szintén Biogradból. Ez nagy szerencse, mert sok hajó más kikötőből való. Nekik fel kell hajózniuk a Biogradi rajtra és ez nem kevés plusz költségeket ró a csapatokra (idő, üzemanyag, kikötődíj).

11-én hajnali 3-kor indultunk az Adriára, hogy a délutáni megnyitó és az esti rajt előtt leérjünk, átvegyük a hajót és még edzhessünk is vele. Fontos, hogy kiismerjük, beosszuk a feladatokat és begyakoroljuk a manővereket. Ez egy navigációs vitorlásverseny, ahol a futamok előtti kapitányértekezleten kapjuk meg az útvonal térképvázlatát. Szigeteket, zátonyokat és világító tornyokat kerülgetve kell eljutni a rajtból a célba. Az első nap kivételével napi két futamot rendeznek és a napi összeredmények adják a részhelyezéseket. Az első futamban, nagyon szoros küzdelemben sötétedés után szép holdfényben a negyedik helyet sikerült megszereznünk.

Másnap ragyogó napsütésre ébredtünk. Az időjárásra nem panaszkodhattunk, mert a szép idő erős széllel párosult, ami csak az utolsó napra gyengült el. Minden versenyünknek úgy vágunk neki, hogy kihozzuk magunkból a legjobbat és megpróbálunk valami „vasat” hazahozni. Ez sajnos idén nem sikerült, mert nagyon erős mezőny gyűlt össze. Jó néhány csapatot már ismertünk korábbról is, az újakra rákerestem a neten. A találatok tudatában nagyon elégedett vagyok az elért eredményünkkel. Többszörös hajóosztály győztesek, magyar bajnokok, Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság többszörös győztesek, kékszalag abszolút 1-10 helyezésűek, sőt olimpiai válogatottak ellen versenyeztünk. Kétszer 6-ok, kétszer 5-ek, 7-ek, 4-ek és egyszer 2-ok lettünk a futamokban, ami összetettben az előkelő 5. helyezést eredményezte számunkra.

Voltak igen szoros, ütközésveszélyes helyzetek, de idén minden hajó megúszta sérülés és vitorlaszakadás nélkül. Az izgalmakat inkább a helyezésekért vívott harc okozta. A 2011. őszi regatta szentendrei legénysége: Takácsy Kristóf 11.a, Sulyok Anrdás Attila 12.a, Kemenesi Dóra 12.b, Nyisztor Gergely Köck Gábor és Kasza Balázs (külsős).