A négy őselem nyomában

Természettudományos tehetséggondozó program iskolánkban a Nemzeti Tehetség Program támogatásával, csatlakozva a Fény Nemzetközi Éve 2015 kezdeményezéshez

A programban komplex módon fejlesztettük a diákok azon kompetenciáit, amelyek a természettudományok műveléséhez szükségesek. Ehhez olyan munkaformákat választottunk, amelyek a tanulók gyakorlati tapasztalatszerzését helyezték előtérbe. Változatos helyszínekkel, terepi munkával vittük őket közelebb a természethez, de ezen túlmenően az elméleti tudásukat is növeltük.

Az egész tanévben folyamatosan működő kémia szakkör keretében számolási és mérési gyakorlatokat végeztek a diákok a következő témakörökben: gázok (Avogadro törvénye és az egyesített gáztörvény, gázok sűrűsége, gázkeverékek), oldatok koncentrációja, oldhatóság hőmérsékletfüggése, kristályosodás oldatokból, kristályvízzel kristályosodó sók, sav-bázis reakciók. A hagyományos sav-bázis titrálás elméleti és gyakorlati alapjait megismerték és alkalmazták.

Június elején az egész iskolát megmozgató interaktív buborék-show-t tartottunk. Aznap minden szünetben a díszudvaron változatos eszközökkel és módszerekkel buborékfújás zajlott. Közkívánatra úgy döntöttünk, hogy jövőre is tartunk ilyen napot.

Kétszer barlangászni is ment a csapat. Egyik alkalommal overallos, csúszós-mászós túra keretében barlangi földrajzórán vettünk részt a Pálvölgyi barlang kiépítetlen részén. Majd az Esztergom-kertváros melletti Sátorkőpusztai Kristálybarlangba ereszkedtünk le, hogy megismerjük a gipszkristályok változatosságát.

Comments are closed.