Tűz, fény, energia

A Nemzeti Tehetség Program természettudományos kompetencia erősítésére kiírt programján nyertes pályázatunk révén a 10. évfolyam 20 tanulója vett részt egy 60 órás műhelymunkában.

A tehetségazonosításukat Dr. Gyebnár Viktória pszichológus végezte különféle kérdőívekkel. Az eredményeket a diákok egyenként is megbeszélhették vele, hogy a fakultációválasztáshoz segítséget és megerősítést kapjanak. A tanárok is részt vehettek egy összefoglaló tájékoztatón, ahol meglepetést okozott néhány rejtőzködő tehetség felismerése.

Többféle jellegű foglalkozásból állt össze a tehetséggondozó program: az iskolában szakkörszerű formában végzett manuális munka, számolási gyakorlat és kőolaj-földgáz projekt, valamint a külső helyszíneken élményszerű tanulás.

Még ősszel megtapasztalhattuk a fény hiányát a Láthatatlan kiállításon, a lillafüredi Anna barlangban megismerhettük a lámpaflóra fogalmát és a mesterséges megvilágítási módok fajtáit. A Szalajka-völgyben a Bükki Nemzeti Park szabadtéri múzeumában tanulhattunk a fa sokoldalú felhasználási lehetőségéről régen és napjainkban, az erdőhöz kapcsolódó mesterségek történeti áttekintéséről, eszközeiről és módszereiről.

A 2 napos tanulmányi út célpontjai a győri AUDI autógyár és a Mobilis Interaktív Kiállítási Központ és Mosonmagyaróváron a Futura Interaktív Természettudományi Élményközpont volt.

Az 1 napos üzemlátogatást a budapesti Liszt Ferenc Repülőtérre szerveztük. Az energia témán túl főként a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóság miatt került be a programba.

A célunk a gyár- és reptérlátogatással az információ- és élményszerzésen túl pályaorientáció volt természettudományos és technikai-mérnöki irányba. Az élményközpontok pedig a tanulók motiválására, természettudományos ismeretének és tapasztalatának a növelésére is alkalmasak voltak az interaktív elemek kipróbálásával, de a pánikszobáik és a nyomozójáték konkrét ötleteket, inspirációt nyújtott a diákok saját tervezésű szabaduló szobájának a megalkotásához, amit tárgyiasult projekteredménynek vállaltunk. Ez létre is jött, nagy érdeklődés volt iránta az iskola egészségnapján, a kiskunhalasi diákok látogatásakor és betelt a jelentkezési lap a pünkösdi családi napon is. Ugyancsak élvezte mindent résztvevő a buborékfújást is, mert nemcsak bemutatót tartottunk, hanem ki is próbálhatták az érdeklődők.

A tehetségazonosító és -gondozó projektünk a diákok visszajelzései alapján is elérte célját, köszönjük a Nemzeti Tehetségprogram támogatását.

Szakács Erzsébet
projektvezető

Comments are closed.